17.06.2009

Fatuş Salatası



Bugün TV izlerken bir kanalda rastladığım bu tarifi hemen uyguladım. Hem çok pratik, hem çok lezzetli, hem de rejime uygun. Salatanın sosundaki sumak değişik bir tat katıyor, ben çok beğendim.

Bu arada son günlerde kendimi kaybetmeye başlamıştım. Kulağımın bükülmesi sonucu tekrar kendime geldim ve kaldığım yerden yola devam ediyorum :)

Malzeme miktarını kendinize göre ayarlayabilirsiniz.

Malzemeler:

Marul
Domates
Salatalık
Maydanoz
Taze nane
Beyaz peynir
Limon suyu
Zeytinyağ
Sumak
Tuz
Karabiber
Kızarmış lavaş ekmeği

Yapılışı:

Lavaş ekmeğini küçük üçgenlere bölün ve yağsız teflon tavada ya da fırında kızarana kadar pişirin. Kenara alın. Sebzeleri yıkayın ve küçük parçalara bölerek salatayı hazırlayın. Ayrı bir kapta zeytinyağ, limon suyu, sumak, karabiber ve tuzu koyulaşana kadar çatalla çırpın. Salatanın üzerine döküp, karıştırın. En üzere küp küp doğranmış beyaz peynir ve kızarmış lavaş ekmeklerini ekleyin. Afiyet olsun!