31.07.2009

Erişteli Yeşil Mercimek Yemeği (Düdüklüde)



Mercimeği çok severim, sık sık da yaparım. Erişteli olarak ilk defa denedim. Sonuçtan çok memnun kaldım.

Malzemeler:

1 su bardağı yeşil mercimek
1/2 su bardağı erişte
4 yemek kaşığı zeytinyağ
1 adet iri kuru soğan
1 diş sarımsak
1 adet domates
1 yemek kaşığı domates salçası
1 çay kaşığı kimyon
1 tatlı kaşığı toz kırmızı biber
1 yemek kaşığı kuru nane
tuz
karabiber

Yapılışı:

Düdüklü tencereye zeytinyağı koyun, yemeklik doğranmış soğan ve sarımsağı ekleyin. Biraz kavurun. Üzerine salça ve kabukları soyulup küp küp kesilmiş domatesi de ekleyin. 2 dk. daha kavurun. Üzerine yıkanmış mercimek ve erişteyi ekleyin. 1 dk. daha kavurun. Tuz, karabiber, kırmızı biberi ve kimyonu ekleyin. Malzemelerin üzerini 2.5-3 parmak geçecek kadar sıcak su ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın. Düdüğü ötüp altını kıstıktan sonra 9-10 dk pişirin.  Ocaktan alınca için kuru naneyi de ekleyin.

Afiyet olsun!

Not1 : Ben yemeğin suyunu biraz fazla kaçırmıştım yemek piştikten sonra düdüklü tencerenin kapağını açıp 5 dk. daha kapaksız şekilde pişirdim. Böylece fazla su buharlaştı ve yemek sevdiğim kıvama ulaştı.

Not 2: Düdüklü tencerenin markasına göre pişirme süresi değişebilir. Benim tencerem Fissler Vitavit.