11.11.2009

Guacamole - Avokado Dip


Bu tarifi eski ev arkadaşlarımdan biri olan Meksika'lı arkadaşımdan öğrenmiştim. Avokadonun anavatanı Meksika olduğunda arkadaşım bol bol avokado yerdi. Benim o zamana kadar pek bir tanışıklığım yoktu bu meyve ile. Tanıştıktan sonra sevdim ama yine de aklıma gelip aldığım çok nadirdir. Ben hala tropik meyvelere alışamadım. Bir yerlerde denk gelirsem yiyiyorum ama yine de eve alıp yemek aklıma gelmiyor pek. Benim için meyve çocukluğumda ne yiyorsam hala o :) Alışkanlık sanırım. Kışın ise en sevdiğim, bir oturuşta kilolarca yiyebileceğim tek meyve var. O da MANDALİNA. Bugün yine Türk mandalinası bulup aldım. Akşama yine mandalina şenliği var :)


Geçenlerde ise markette Türk inciri hatta Bursa inciri buldum :) Öyle bir kokusu vardı ki çocukluğumu hatırladım. Burgaz'da yaz tatillerinde ağaçlardan az incir toplayıp yemedim. Şimdi uzaktayım...Yine de memleketimden binlerce kilometre uzaktayken bile doğduğum şehrin güneşiyle yetişmiş meyveleri yiyebilme şansına sahibim. İnsanın içi buruluyor tabii ki ama ya hiç bulamasaydık diyerek avutuyorum kendimi.



Avokadoya geri dönersek faydalarına baktığımda arkadaşımın ve genel olarak Güney Amerikalı'ların neden hep mutlu ve enerji dolu olduğunu anlamak zor değil. Avokado depresyona da iyi geliyormuş! Anlaşılan bu kış bizim eve kış depresyonu uğramasın diye bol bol avokado alınacak :)

Avokadonun faydalarını okumak için Realage'e bir uğrayın. Ben senede iki kez Realage testi yapıp gerçek yaşımı da öğreniyorum. Eğer bu testi uygalamayan varsa bir deneyin bence ve insanın yaşını neler etkiliyormuş görüp şaşırın :)


Malzemeler:

1 adet olgun avokado
1 adet küçük domates (kabuğu soyulmuş, çekirdekleri çıkartılmış)
1 yemek kaşığı minik doğranmış kırmızı kuru soğan
1/2 limonun suyu
tuz
kişniş (ben sevmediğim için kullanmadım)

Yapılışı:

Avokadoyu ortadan ikiye ayırın. Çekirdeğini çıkarın. Bir kaşık yardımıyla kabuğundan ayırın. Bir tabağa alıp çatalla ezin. Üzerine minik doğranmış domatesi, soğanı, tuzu, limon suyunu ve istiyorsanız kişnişi ekleyin. Hepsini karıştırın. Biraz dinlendirip servis yapın.

Avokado dip mısır cipsi ile ya da taco içine sürülerek yenilebiir.

Afiyet olsun!