19.11.2007

Cevizli-Biberiyeli ve Çekirdekli Ekmekçikler

Bu ekmekçikleri pazar sabahı kahvaltı için pişirdim. Almanlar 'Brötchen' diyorlar bu minik ekmeklere, türkçesi de tam olarak 'Ekmekçik' oluyor. Buralarda kahvaltıların vazgeçilmezi ekmekçiklerin çok çeşitlisini bulmak mümkün. Hele de evde pişirilirse değmeyin pazar kahvaltılarının keyfine :) Ben hamurumu akşam yatmadan önce hazırladım, 15 dk. bekletip üzerine streç filmle kapatarak, buzdolabına koydum. Sabah kalkınca da buzdolabından çıkarıp ılık bir yerde 45 dk. dinlendirdim. Bir kısmını ceviz ve taze biberiye ile bir kısmını çekirdek içiyle karıştırdım. Sonra küçük ekmekçik şekli verip pişirdim. Böylece iki çeşit ekmeğim oldu. Bu ekmeği ekmek makinasında da yapabilirsiniz. Ben ilk denememde sadece ceviz ve biberiye ile ekmek makinasında yapmıştım, gayet güzel olmuştu.

Malzemeler:

1 su bardağı = 1 cup = 240 ml

300 gr tam buğday unu (2 su bardağı+2 tepeleme yemek kaşığı)
200 gr un (1.5 su bardağından 2 yemek kaşığı eksik)
350 ml ılık su (1.5 su bardağından biraz az)
1 paket instant maya
2 tatlı kaşığı bal
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı tuz

cevizli-biberiyeli ekmekçikler için:
istenilen miktarda kırılmış ceviz
istenilen miktarda taze veya kuru biberiye

çekirdekli ekmekçikler için:
istenilen miktarda ayçekirdeği içi

Yapılışı:

Unları geniş bir kaba alın. Ortasını havuz gibi açın. Balı ılık suyun içinde eritin ve suyu unun ortasına dökün. Zeytinyağ ve tuzu da ekleyin, yoğurun. Yumuşak bir hamur elde edeceksiniz. Kabın üzerini kapatıp ılık bir yerde mayalanması için bırakın. 30 dk. sonra hamur kabarmış olacak, hamurun gazını almak için hafif unlanmış tezgaha alın. Gazını aldıktan sonra hamuru ikiye bölün. İlk yarısını kırılmış ceviz ve biberiye ile, ikinci yarısını çekirdek içi ile karıştırın. Mandalinadan biraz büyük parçalar koparın ve yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizin. Eğer şekillendirirken elinize çok yapışırsa ellerinizi unlayın. Ekmekçikleri 15 dk. daha bekletin. Bu sırada fırınınızı 180 Cye ayarlayın. Ekmekçiklerin üzerine keskin bir bıçakla çizik atın, üzerlerine su sürün. Isınmış fırına yerleştirin. Üzerleri kızarana kadar pişirin. (20-25 dk.) Fırından çıkınca üzerine temiz bir bez kapatın ve üzerine su serpiştirin. Böylece kabukları çok sert olmaz.

Afiyet olsun!

Not: Ekmek makinası için bütün ölçüler aynı. Temel programda, 1 somun ayarında pişiriliyor.

9 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

selam canım ekmekler hamburgerler kurabiyeler hepside birbirinden lezzetli olmuştur eminim ellerine sağlık çok güzel şeyler yapmışsın bende beklerim sevgilerimle hoşçakal

Adsız dedi ki...

ekmekler ne güzel öyle cevizzli mis gibi ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Almanya'da doğmuş ve çocukluğumun birazı Almanya'da geçmiş biri olarak unutamadığım birşey varsa o da buriçinlerdir. :) (böyle okunuyordu değil mi) ABlamla markete gidip bu ekmekçiklerden alırdık. O kadar az Almanca bilirdik ki bir bunu söyleyebilirdir. Bir de kaç para demeyi :))

Ellerinize sağlık şimdi geçmişi hatırlamak pek hoşma gitti ben hülyalara dalayım :)))

Biberiye ekmekte hiç denemedim. bahçede kocaman bir biberiye ağacımız var. Mutlaka deneyeceğim.

sevgiler...

Adsız dedi ki...

Merhaba Beyzacim,
Bademli kurabiyelerinden bu akşam yaptım. Şekilleri cılız olsa da tatları çok güzel... Kürşat da çok beğendi.Çay demlemiştik. Şu anda çay ile beraber yiyiyor.:)) Çok beğendi...
Senin de ellerine sağlık.
Ben yemek yapmak için vakit bulamıyorum ama senin yaptıklarını yapmaya devam edeceğim.
Yeni tariflerini bekliyorum...
Sevgiler , Derya

Beyza dedi ki...

Melekcim, hosgeldin. Tesekkür ederim. Her zaman beklerim.

Yesimcim, tesekkür ederim.

Zerrincim, aslinda büröthin tarzinda birsey okunuyor, pek yazamadim gerci ama :) Hessen bölgesinde bürötcin de deniyor. Bunu söylemesi daha kolay :) Biberiye ekmege cok hos bir tat veriyor, denemeni tavsiye ederim. Demek biberiyenin agaci oluyormus ben de bunu bilmiyordum bak, sayende ögrenmis oldum, sagol :)

Sevgiler

Beyza dedi ki...

Deryacim,
kurabiyeleri begenmenize cok sevindim :) Ellerine saglik eminim cok güzel olmuslardir. Benim canim da demleme cay istedi. Esim cay icmedigi icin ben kendime hic demlemiyorum. Keske bu geldigimde bir sekilde görüsebilsek de söyle cayli kurabiyeli muhabbetler etsek :)
Cok öpüyorum, Selamlar

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Sevgili Beyza
Etkinlik logosunu genel istek üzerine yeniden düzenledik. Yenilenmiş hali için bana uğrayabilrsin. Bu arada ekmekler nefis ellerine sağlık. Sıcacık sevgiler.

ayşegül laçinler dedi ki...

Ekmeklerine bayıldım Beyza. Ben de ekmek yapmayı çok seviyorum ve Hamburger Ekmeği'ni deniycem.
Sevgiler...

Beyza dedi ki...

Ayselcim, logoyu değiştirdim. Haber verdiğin için sağol. Ekmekleri beğenmene sevindim :)

Ayşegülcüm, bence de ekmek yapmanın keyfi ayrı :) Hamburger ekmeğini denersen şimdiden afiyet olsun.

Sevgiler