5.11.2007

Pratik Lahmacun

Burdaki Türk marketlerindeki lavaş ekmeklerini keşfettiğimden beri sık sık alıyorum. Çeşitli tariflerde kullanmaya çalışıyorum. Lahmacunu da birkaç kez yaptım. Lavaşlar oldukça ince olduğundan lahmacunlar çok güzel oluyor. Denerseniz şimdiden afiyet olsun...

Malzemeler:

8 adet lavaş ekmeği

iç malzemesi:
300 gr az yağlı kıyma
1 adet kuru soğan
1 diş sarımsak
2 adet domates
2 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kimyon
1 çay kaşığı pul biber
1 tatlı kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı acı biber salçası
1 yemek kaşığı nar ekşisi
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1/4 demet maydanoz

üzeri için:
3/4 demet maydanoz
1 adet dilimlenmiş limon

Yapılışı:
Kıymayı bir kaba alın, üzerine ince ince doğranmış soğanı ve sarımsağı, minik küpler halinde doğradığınız domatesi ekleyin. Bir demet maydanozun dörtte birini ince ince kıyın onu da ekleyin. Baharatları, salçayı, nar ekşisi ve zeytinyağı da ekleyin. Malzemeleri iyice birbirine yedirerek yoğurun. Lavaş ekmeklerinin üzerine eşit miktarda malzemeyi yayın. Lavaşların kenarlarında biraz boşluk bırakın. Önceden ısıtılmış fırında 200 Cde lavaşların kenarları kızarana kadar pişirin (yaklaşık 10-15 dk). Fırından çıkardığınız lahmacunlarınızın üzerine maydanoz ve limonla servis yapın.

Afiyet olsun!

4 yorum:

Adsız dedi ki...

hımmm, ne güzel gözüküyor böyle...

ellerinize sağlık...

Bende uzun zamandır yapmıyorum. Lavaşla pratik olur gerçekten...

sevgiler...

Beyza dedi ki...

Sevgili Zerrin,
çok teşekkür ederim. Yorumun için sağol.Her zaman beklerim :)
Sevgiler
Beyza

Adsız dedi ki...

Merhaba...
Ne güzel bir site burası.
Balığınıza bayıldım çok şeker. Yapatıklarınızdan da birbirinden güzel olmuş. Elinize sağlık sevgiler

Beyza dedi ki...

Merhaba Aysel,
blogumu beğenmene çok sevindim :) Güzel sözlerin için teşekkürler. Her zaman beklerim...
Sevgiler