25.11.2008

Balkabağı Çorbası



Burada Hokkaido denilen balkabağı cinsi pek bol. Mevsimi de geldi, ben de bu çorbayı sık sık yapar oldum. Hokkaido cinsi bildiğim kadarıyla Türkiye'de yok, ya da ben hiç görmedim ama tahmin ediyorum bizim bal kabaklarıyla da olur bu çorba. Çünkü ben bu cinsle kabak tatlısı denemiştim, fena da olmamıştı. Türkiye'ye gidince bu çorbayı bizim balkabaklarıyla denemek istiyorum ama inşallah benden önce birisi dener ve bana da haber verir :)

Soğuk kış günlerine uygun lezzetli ve doyurucu bir çorba. Üzerindeki kavrulmuş kabak çekirdeklerinin tadı ise ayrı bir güzel...

Malzemeler:

1 kg ayıklanmış balkabağı

3 yemek kaşığı sıvı yağ

1 adet kuru soğan

1 tatlı kaşığı zerdeçal

30 gr taze zencefil (1 serçe parmak boyutu kadar) yoksa 1 tatlı kaşığı toz zencefil

1 adet küçük kırmızı acı biber

1 adet sebze bulyon

2 sap taze soğan

1 litre sıcak su

üzeri için:

1 avuç kadar kabak çekirdeği içi

Yapılışı:

Tencereye sıvı yağı alın, üzerine küçük doğranmış soğanları ekleyin biraz kavurun, daha sonra küçük kesilmiş balkabaklarını ve zerdeçalı ekleyin ve birkaç dakika kavurmaya devam edin. Daha sonra rendelenmiş zencefili, minik doğranmış acı biberi, sebze bulyonu ve sıcak suyu da ekleyin. Kısık ateşte 15 dk kadar balkabakları yumuşayana kadar pişirin. Ateşten alın ve pürüzsüz olana kadar blenderdan geçirin. Tekrar ocağa koyun içine ince kıyılmış taze soğanları ekleyin ve 5 dk kadar daha kısık ateşte pişirin. Ocağın altını kapatın. Üzeri için teflon tavada kabak çekirdeği içini kavurun. Çorbanın üzerine koyarak servis yapın.

Afiyet olsun.