29.11.2008

Latte Macchiato evde nasıl yapılır?



Eskiden beri kahveye düşkünümdür. Tabii benim zamanımda öyle Starbuckslar filan yoktu Türkiye'de, bulsanız bulsanız filtre kahve bulurdunuz ancak. Üniversite yıllarımda sınavlara çalışırken masamın üzerinde olurdu hep o bir fincan kahve. Buraya geldikten sonra kahvenin her türlüsüyle tanışma fırsatım oldu. Yoğun köpüklü, bol sütlü latte macchiato ise en favori kahvem. Kahve içmeyi çok abartmamakla birlikte, biri mutlaka sabah olmakla birlikte günde 2 fincan içmezsem rahat edemem. Aklımın hep bir köşesinde olur, içim içimi yer. İlla ki o iki fincan içilmelidir.

İyi bir kahve makinası alalım diye düşünüp duruyoruz eşimle. Ama sonra 2 kişi için değmez o kadar para vermeye diyoruz. Yeni çıkan nespressonun kapsüllü makinalarında gözüm var aslında. Cömert olduğum bir günüme denk gelirse alabilirim, bu ara kampanya da varmış bir düşünelim :)

Aslında böyle bol köpüklü bir kahveyi kahve makinasız yapmak hayal değil. Evde de gayet güzel oluyor. Sütü az tutarak aynı yöntemle cappucino da yapabilirsiniz.

Latte macchiatoyu ben nasıl yapıyorum?

Bardağımın 3/4 üne gelecek şekilde sütümü koyuyorum, mikrodalgada ısıtıyorum. Sonra süt köpürtücümle köpürtüyorum. İyice köpürdükten sonra, bir fincan instant espressomu ayrıca hazırlıyorum. Hazırladığım espressoyu yavaşca bardağın kenarından dökerek süte ekliyorum. Böylece kahve karışmıyor ve ortada kalıyor. Orijinal görüntüyü elde etmiş oluyorum. İşte bu kadar pratik :)

Notlar:

Süt köpürtücü : Ben Tchibodan almıştım, sanırım 2 sene oldu. Multi mixer diye satılıyordu, 4 adet değişik karıştırıcı ucu var, 4 adet kalem pille çalışıyor, ben sadece süt köpürtmek için kullanıyorum ve çok memnunum. Internetten gördüğüm kadarıyla farklı markalarda pilli ve pilsiz süt köpürtücüleri Türkiye'de de bulmak mümkün.

Eğer süt köpürtücünüz yoksa yine de köpüklü süt elde edebilirsiniz. Bir tencereye sütü koyun, orta ateşteki ocağa oturtun, tel çırpıcıyla köpürterek kaynatın. Ama yine de köpürtücüyle daha güzel ve yoğun oluyor bence...

Instant espresso: Nescafenin sayfasında gördüm Türkiye´de de varmış bu ürün.

Bol köpüklü bir fincan/bardak kahve eşliğinde keyifli günler diliyorum :)