2.12.2008

Düdüklüde Mercimek Çorbası


Düdüklüde mercimek çorbası çok pratik ve inanılmaz lezzetli oluyor.  Sonunda suyun ölçüsünü tam istediğim gibi tutturabildim. Eğer suyu az gelirse ve sonradan su ekleyip kaynatırsanız çorba lezzetini kaybediyor. 1 fincan mercimek için 6 fincan suyla tam kıvamı yakaladım. Benim için altın değerinde bu ölçü :) Yaptığım çorba kremalı çorba gibi nefis birşey olmuştu...


Sebze bulyonların lezzetini keşfettiğimden beri çorbalara, yemeklere atıyorum. Çok güzel bir tat veriyor. Şimdiye kadar bulyon tarzı şeylere pek sıcak bakmazdım ama ekolojik ürünler satan bir markette görüp aldıktan sonra içinde kimyasal birşey olmadığından gönül rahatlığıyla kullanıyorum.



Malzemeler:


1 nescafe fincanı kırmızı mercimek


6 nescafe fincanı soğuk su


3 yemek kaşığı zeytinyağ


1 adet kuru soğan


1adet havuç


2 adet sebze bulyon


Yapılışı:


Mercimeği yıkayın. Düdüklü tencereye alın. Üzerine iri kıyılmış soğan ve havucu ekleyin. Zeytinyağ, su ve sebze bulyonları ekleyin. Kapağı kapatın. Düdük ötüp altını kıstıktan sonra 10 dk pişirin. Ateşten alın. Çorbayı blenderdan geçirin. Limon ve karabiberle servis yapın.