3.12.2008

Patatesli Karnıbahar Brokoli Salatası


Sabah yine zor kalktım. Hava soğuk yorganın altı da sıcak olunca insan çıkamıyor yataktan bir türlü. Hele de benim gibi ev kedisiyseniz. Hava dünden beri karanlık ve buz gibi. Güneşi en son ne zaman gördük hatırlamıyorum bile...Evden çıktım buz gibi hava... Sulu kar yağıyor. Heryer vıcık vıcık. İşe geldim...Burda heryer bembeyaz çok güzel...Noel pazarına gidip sıcak şarap içme zamanı gelmiş...




Bu salatayı haftasonu yaptım. Karnıbaharı salata şeklinde yemeği seviyoruz en çok. Bu salata da benim aklıma ne gelirse karıştırarak hazırladığım bir tarif. Hafif ve doyurucu. Malzemelerin miktarı isteğe göre ayarlanabilir. Karnıbahar ve brokolileri çok haşlamayıp biraz diri bırakırsanız daha güzel oluyor. Tabii patatesler de çok yumuşak olmamalı.


Malzemeler:


Haşlanmış karnıbahar


Haşlanmış brokoli


Haşlanmış patates


Konserve mısır


Salatalık turşusu


Kapari


Havuç


Dereotu


Sosu için:


Limon suyu


Zeytinyağ


Elma sirkesi


Hardal


Tuz


Karabiber


Yapılışı:


Haşlanmış karnıbahar ve brokolileri küçük parçalara bölün. Patatesleri ufak doğrayın. Havucu da ince halkalar halinde kesin. Diğer malzemeleri ekleyin. Sosunu ayrı bir kapta karıştırın. Salatanın üzerine dökün.