16.03.2009

Amerikan Brownie (Zeytinyağlı)


Dün akşam tutan çikolata krizimi evde bir parça bile çikolata olmayınca bu şekilde bastırdım. Türkiye'de bilinen brownie ya da ıslak kekten farklı dokusuyla, yoğun çikolata tadıyla gerçek brownieyi ben daha çok seviyorum. Aslında tarifler hep tereyağ ile yapılıyor ama dün akşam internette araştırırken zeytinyağlı bu tarif karşıma çıktı. Açıkcası pek de ümitlenmeden deneme amacıyla yaptım. Tarifi de evdeki malzeme kıtlığından aynen uygulayamadım. Mesela bitter çikolatam yoktu, onun yerine bol kakao ve biraz damla çikolata kullandım. Fırına atarken ''yok, bu kesin iyi olmadı'' dedim ama fırından çıktıktan sonra nefis tadıyla beni çok şaşırttı bu brownie. Tarifi en kısa zamanda yazacağım.


Malzemeler:



2 yumurta
150 gr şeker
1 paket bourbon vanilya
60 ml zeytinyağ
60 gr kakao
70 gr un
1/4 tatlı kaşığı deniz tuzu
1 kahve fincanı damla çikolata
1 kahve fincanı fındık krokant ya da ceviz

Yapılışı:

Yumurtaları, toz şekeri ve vanilyayı şeker iyice eriyinceye kadar çırpın. Üzerine zeytinyağı ekleyip karıştırın. Kakao ve unu eleyerek karışıma ekleyin. Tuzu da ekleyin. Tahta bir kaşık yardımıyla karıştırın. Oldukça yoğun kıvamlı bir karışım olacak. En son fındık krokant ve damla çikolatayı da ekleyin. Dikdörtgen ya da kare fırın kabına 2 parmak kalınlığında olacak şekilde karışımı yayın. Önceden ısıtılmış fırında 180 Cde 12 - 15 dk kadar pişirin. Pişirme süresi fırına göre değişir. Bu yüzden kontrollü pişirmekte fayda var. Brownienin içi çok kuru olmamalı.

Afiyet olsun!

Not: Eğer daha sağlıklı bir alternatif isterseniz beyaz un yerine tam buğday unu da kullanabilirsiniz. Ben denedim tadında bir değişiklik olmuyor.