3.04.2009

Tam Buğday Unlu Pizza Hamuru



Dün akşam canımız pizza istedi. Ben de biraz araştırdıktan sonra aklıma uygun bir tarif buldum. Karar verdim girdim mutfağa, açtım dolabı bir de ne görsem beyaz unum çok az kalmış! Eee ne yani pizza yapmaktan vaz mı geçeceğim şimdi? ''Hayatta olmaz'' dedim! Kısa bir kararsızlıktan sonra hamura tam buğday unu da eklemeye karar verdim. Nasıl olur diye de endişelenmedim değil ama sonuç bana göre sadece beyaz unla yapılan pizza hamurundan çok daha lezzetli ve hafifti. Lakin koskaca tepsi neredeyse bitti. Bu da bugüne kalan ufak parça, tabii dün akşamdan kaldığı için pek de taze görünmüyor. Ama hamur hakkında fikir verir diyerek fotoğrafı da ekledim. Benim pizzam biraz kalın oldu daha ince olmasını isterseniz daha büyük bir tepsi kullanabilirsiniz. Zaten çok kolay bir hamur olduğundan hafif yağladığınız elinizle hiç zorlanmadan tepsiye yayabilirsiniz.

Malzemeler:

200-220 ml ılık su
200 gr beyaz un
200 gr tam buğday unu
1 paket instant maya
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı toz şeker
4 yemek kaşığı zeytinyağ

Yapılışı:

Geniş bir kaba unları eleyin. Tuzu, şeker ve mayayı ekleyin. Ortasını havuz  gibi açın. İçine ılık suyu ve zeytinyağı ekleyin. Hamuru yoğurun. Ele yapışmayan ve kolay toplanan bir hamur olacak. Kıvamını ayarlamak için biraz su ya da un ekleyebilirsiniz. Hamurun üzerini örtün. 30 dk dinlendirin. 30 dk sonunda tekrar yoğurun. Yaklaşık 30x40 cm ebatlarında bir tepsiye yerleştirin. Üzerine domates sosu ve istediğiniz malzemeleri yayın. 200 Cde 20-25 dk pişirin.

Afiyet olsun!