19.05.2008

Haşhaşlı Mercimekli Börek

Buralara da bahar geldi. Bahar havası çarpar insana ve ben de bunu bilir ve hep dikkat ederim. Ama bu sefer maalesef bahar bana da çarptı. İki haftadır hastaydım ancak kendime gelebildim. Sağlık gibisi yok, ama nedense hep kaybedince anlıyor insan değerini...Herkese sağlıklı günler diliyorum :)

Bu börek çok lezzetli ve doyurucu oluyor. Değişik bir börek denemek isterseniz tavsiye ederim. Bu arada artık bütün böreklerimi sodayla yapıyorum. Çıtır çıtır oluyorlar :)

Malzemeler:

3 adet yufka

iç malzemesi:


1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
1 adet orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz, karabiber, pulbiber

ara malzemesi:
1.5 kahve fincanı zeytinyağ
1 şişe soda
4 yemek kaşığı haşhaş

Yapılışı:

İç malzemesi için zeytinyağı bir tavaya koyun, üzerine ince kıyılmış soğanı koyun, biraz kavurun. Domates salçasını ekleyin kavurmaya devam edin. Üzerine haşlanmış mercimekleri ekleyin. Baharatları da ekleyin. 2-3 dk çevirerek kavurun. Malzemeyi kenara alın. Yufkaların arasına sürmek için bir kapta zeytinyağ, soda ve haşhaşlı sosu hazırlayın. Yufkaları üstüste yayın. 8e bölün. Toplam 24 adet üçgen elde edin. Bir üçgeni yayın. Üzerine sostan sürün, 2. üçgeni de üzerine yayın tekrar sostan sürün. İç malzemeyi koyun ve geniş sigara böreği sarar gibi sarın. Dinlenmesi için buzdolabına kaldırın. En az 2 saat dinlendirin. Pişirmeden önce üzerine haşhaş ve zeytinyağ karışımı sürün. 200 Cde üzeri kızarana kadar pişirin.

6 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Ellerine sağlık Beyza'cım, mercimekli böreği bir kere yemiştim, lezzetli oluyor gerçekten de..

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Beyza'cığımmm,

Bu Afyon işi böreklere benziyor, halam katmerli yufkayla yapar bunu, çooook lezzetli olur:)) Aaaaa, canım çekti şimdi:))

Ellerine sağlık canikom,

Sımsıcak sevgiler.....

Esra :) - kadincablog.blogspot.com dedi ki...

annemin b,r arkadaşı yapardı bu böreği hiç tahmin edemeyeceğim kadar lezzetli oluyor.

Feyza Fidan dedi ki...

Canım canavarım benim , geçmiş olsun bende Beyzoşum niye yeni tarif koymuyo diyodum valla..Ellerine sağlık canım benim harika bir tarif..Mutlaka yapıcam..
Pastanı bu gün sitelere koyduk cancağızım, haberin olsun..Çok öpüyorum seni..

pelince dedi ki...

Beyze bu börek çok lezzetli gözüküyor.Gecenin bu vakti bile yenirdi hani :))
Ellerine sağlık..
Sevgiler.

fatosun mutfagından... dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANIMM..ÇOK LEZZETLİ GÖRÜNÜYOR..SEVGİLER