27.01.2009

Çikolatalı ve Havuçlu Pankek



Günlerdir elim bir türlü fotoğraf makinasına gitmediğinden, yapılan yemekler sitede yerini alamadan silinip süpürüldüler. Bugün keyifli bir şekilde yaptığım pankeklerimi fotoğraflamazsam arkamdan ağlarlardı ben de artık dayanamadım :) Tarifi, şu ana kadar beni hiç hüsrana uğratmayan çikolatalı tarifler kitabımdan uyguladım. Tarifin aslında elma vardı ama evde elma kalmadığını farkedince aklıma havuç koymak geldi. Ben tadını bu şekilde çok beğendim.

Malzemeler: (12 adet pankek için)

1 su bardağı = 1 cup = 240 ml

225 gr un ( yaklaşık 1.5 - 2 su bardağı)
1.5 tatlı kaşığı kabartma tozu
50 gr toz şeker (1/4 su bardağı)
1 yumurta
20 gr eritilmiş tereyağ (yaklaşık 2 yemek kaşığı)
300 ml süt (1 + 1/4 su bardağı)
1 adet orta boy havuç (ya da elma)
50 gr rendelenmiş bitter çikolata (4-5 yemek kaşığı)

üzeri için:

hazır çikolata sos ya da benim yaptığım gibi sıvı krema ve bitter çikolatayı eriterek elde edeceğiniz sosu kullanabilirsiniz.

Yapılışı:

Unu ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. Üzerine şekeri ekleyin. Ortasına bir çukur açıp yumurta ve eritilmiş tereyağı ekleyin. Yavaş yavaş sütü ekleyerek kıvama gelene kadar karıştırın. Kekten biraz daha sıvı bir kıvamda olacak. (Kıvamı ayarlamak için biraz süt ya da un ekleyebilirsiniz). Üzerine rendenin ince tarafıyla rendelenmiş havucu ve rende çikolatayı ekleyin. Hafif yağlanmış teflon tavayı ısıtın ve bir pankek için 2-3 yemek kaşığı kadar hamuru tavaya yuvarlak olacak şekilde yerleştirin. Pankeklerinizi orta ateşte çevirerek pişirin. Üzerine sıcak çikolata sosu dökerek servis yapın.

Afiyet olsun!