30.01.2009

Limonlu Peynirli Çörek




Bu nefis ve kolay poğaça tarifinin orijinali Emine Beder'e ait. Benim elimde tabii ki biraz değişikliğe uğradı. İlk olarak orijinal tarifteki margarin sıvı yağa çevrildi. Dereotu yerine ben maydanoz kullanmayı tercih ettim. Sonuçta şimdiye kadar yapmış olduğum mayasız poğaçaların en güzeli diyebilirim. Bu poğaçayı ikinci yapışım. İlk yaptığımda kullandığım beyaz peynir daha sertti ve poğaçaların görüntüsü çok daha güzeldi. Bu sefer peynirim yumuşak olduğundan hamurun içinde eridi. Bu poğaçayı sert bir beyaz peynirle yapmanızı tavsiye ederim. O zaman peynir parçaları da görünüyor ve poğaçalar daha çok 'ye beni, ye beni' diyorlar :)


Malzemeler:



4 su bardağı un (un miktarı az gelirse bir miktar daha un ekleyebilirsiniz)
2 türk kahvesi fincanı zeytinyağ
3 türk kahvesi fincanı yoğurt
1 adet yumurta (beyazı sarısı ayrıcalak)
1/2 limonun suyu
1/2 çay kaşığı tuz (peynirin tuz oranına göre ayarlanmalı)
1 paket kabartma tozu
150 gr beyaz peynir
1/2 demet maydanoz

Yapılışı:
Öncelikle beyaz peyniri bir çatal yardımıyla ezin. Eğer peynirlerin daha iri olmasını istiyorsanız, bir bıçakla ufak ufak kesebilirsiniz. Maydanozu yıkayın ve ince ince kıyın. Hamur malzemesi için unu (önce 4 su bardağı un eleyin, hamur toparlanmazsa daha sonra bir miktar un ekleyebilirsiniz) ve kabartma tozunu bir kaba eleyin. Ortasını havuz gibi açın. İçine sıvıyağı, yoğurdu, limon suyunu, yumurta akını ve tuzu ekleyin. Hamuru yoğurun. Yumuşak ama ele yapışmayan, kolay toparlanan bir hamur olacak. Hamur hazır olduktan sonra kıyılmış maydanozu ve beyaz peyniri ekleyin. Hepsi karışana kadar yoğurun. Hamurdan cevizden biraz irice parçalar kopararak yuvarlak şekil verin. Üzerlerine yumurta sarısı sürün. Önceden ısıtılmış fırında 180 Cde üzerleri kızarana kadar pişirin. Benim fırınım 20 dakikada pişirdi.

Afiyet olsun!