11.05.2009

Domatesli ve Mozarellalı Kabak Salatası



Bu salatayı geçen hafta yapmıştım. Çok beğenerek yedik. Uyguladığım rejim ilk iki hafta süper gitti. Ama bu hafta sonu ipin ucu biraz kaçtı. Nedenini anlamadığım bir şekilde motivasyonumda düşüş var. Cumartesi günü bir arkadaşımın taşınmasına yardım ettik. Sonundaki mangal partisinde aşırıya kaçmasam da listenin dışına çıkmış oldum. Taşınma sırasında 4 kat merdiveni kaç kez indim çıktım bilmiyorum. Bugün de 4 saatlik uzun bir yürüyüş yaptık. Umarım kaçan ipin ucunu biraz yakalayabilmişimdir! Aslında bugün de abartıp dondurma yemek istedim ama eşim beni tekrar motive edip kendime getirdi sağolsun...

Yarın yeni bir haftaya başlıyoruz. Bu hafta kesinlikle çok dikkatli olacağım. Tempolu yürüyüşleri de aksatmamalıyım, çok işe yarıyorlar çünkü. Yarın yeşil çorbamı yapmam lazım ama içine ne koyarım pek de bir fikrim yok. Bakalım, markette yeşil olarak ne bulursam atacağım sepete...

Malzemeler:

4 adet kabak
10 adet cherry domates ya da 2 adet orta boy domates
1 adet mozarella (yoksa beyaz peynir ile de deneyebilirsiniz)

Sosu için:
1 adet limonun suyu
2 kaşık zeytinyağ
tuz
fesleğen (ben kuru kullandım, tazesi daha güzel olur)
karabiber

Yapılışı:
Kabakları yıkayın ve kabak soyacağı ile soyun. İstediğiniz şekilde ve çok kalın olmayacak şekilde dilimleyin. Fırını ızgara konumuna getirin ve 200 Cye ayarlayın. Kabakları yağlı kağıt serilmiş tepsiye ya da ızgaranın üzerine dizin. Ben hafif olsun diye üzerine yağ sürmedim. Rejimde değilseniz kabakların fırça ile zeytinyağ sürebilirsiniz ama bence pek de gerek yok. Kabakları fırına koyduktan 15 dk. sonra çevirip diğer tarafının da pişmesini sağlayın. Bir 15 dk da öyle pişirin. Kabakları fırından çıkarın ve soğumaya bırakın. Bu sırada domatesleri yıkayıp kesin. Sosu için limon suyu, zeytinyağ, tuzu karıştırın. Servis tabağına en alta kabakları sonra domatesleri en üzerine de mozarellayı yerleştirin. Sosunu dökün. En üzerine fesleğen ve taze çekilmiş karabiber serpin.

Afiyet olsun!