6.05.2009

Közlenmiş Patlıcan Salatası



Dün öğlen ton balıklı salata, akşam da sebzeli tavuk yiyince bugün sadece sebze yemeyi uygun buldum.  Benim etle çok da aram yoktur aslında, aylarca et yemesem aramam herhalde.  Ama şöyle üzerine sıcak tereyağ dökülmüş mis gibi Bursa İskenderi'ne de hayır demem hani. Neyse ki senede en fazla iki kez yaşayabiliyorum bu keyfi. Yoksa halim ne olurdu...

Bu akşam yemeğim bu fotoğraftakiler ve yanında yarım bardak ayrandan oluşuyordu. Bu nefis salatayı benim yaptığım gibi (kızarmış) ekmeğin üzerine sürüp dip sos şeklinde denemenizi tavsiye ederim.

Malzemeler:

3 adet iri patlican
3 adet iri etli kırmızı biber
2 diş sarımsak
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1/2 limonun suyu
1 tutam maydanoz
tuz, karabiber, kırmızı toz biber

Yapılışı:

Patlıcanları ve biberleri közleyip kabuklarını soyun. (Ben fırını ızgara konumuna getirip 200 Cde 30 dk. arada bir kaç kez çevirerek közlüyorum). Közlenmiş patlıcan ve biberleri soyup küçük küçük doğrayın ve bir tabağa alın. Üzerine diğer malzemeleri ekleyin. Karıştırın ve bekletmeden servis yapın.

Afiyet olsun!