11.05.2009

Düdüklüde Yeşil Çorba



Bu akşam diyetimdeki yeşil çorbamı yaptım. Çorbada koyu yeşil sebzeleri kullanmam gerektiğini biliyordum bilmesine ama aklımda bir türlü birbirine yakıştıramadım sebzeleri. En sonunda markete gittim ve yeşil ne bulduysam aldım.  Çorba için ıspanak, kabak, kereviz sapı, semizotu, dereotunu kullandım. Tadının nasıl olacağı hakkında en ufak bir fikrim yoktu, açıkçası pek fazla ümidim de yoktu. Ama çorba pişip de tattığımda çok şaşırdım. Bence harika olmuştu. Her zaman yapılıp içilebilecek çok sağlıklı bir çorba keşfetmiş oldum. Ama parça parça sebzeler gözüme pek hoş gelmediğinden içmeden önce blenderdan geçirdim. Böylece hem gözüm, hem de midem bayram etti. Bu ölçülerle en az 3 günlük çorbam hazır oldu.

Malzemeler:

3 avuç kadar ıspanak
1 adet kabak
1 demet semiz otu
1 demet dereotu
1 adet kerevizin saplarının yarısı
1 adet kuru soğan
2 diş sarımsak
1 yemek kaşığı zeytinyağ
2 yemek kaşığı esmer pirinç
deniz tuzu
3-3.5 su bardağı soğuk su (Malzemelerin yaklaşık olarak yarısına gelecek kadar)

üzeri için:
taze çekilmiş karabiber
limon suyu (isteğe bağlı)

Yapılışı:

Çorba blenderdan geçeceği için bütün sebzeleri yıkayıp iri iri kıyıp düdüklü tencereye koyun. Soğan ve sarımsağı soyup, irice doğrayın ve tencere ekleyin. Pirinç, zeytinyağ, su ve tuzu da ekleyin. Düdüklü tencerenin kapağını kapatın. Düdük ötüp altını kıstıktan sonra 5 dk. daha pişirin. Çorbayı blenderdan geçirin. Üzerine taze çekilmiş karabiber ve isterseniz limon suyu da ekleyerek servis yapın.

Afiyet olsun!