1.05.2009

Kabaklı Brokoli Salatası



Sağlıklı beslenmeye devam... Brokolili değişik bir salata denemek istedim ve  sonunda portakalağacında gördüğüm kabaklı brokoli salatasından esinlenerek kendime göre bir salata yaptım. Sonuç lezzetli ve  hafif oldu. Üzerine sonradan eklediğim taze çekilmiş karabiber ve bütün kimyonla daha da bir güzelleşti tadı.


Malzemeler:



1 küçük demet brokoli
1 adet kabak
Birkaç tane mantar (ben konserve kullandım, taze olursa daha güzel olur bence)
Birkaç tane kırmızı minik turp
Dereotu
Limon suyu
Zeytinyağ (diyette olduğumuz için 1 tatlı kaşığı koydum)
Elma Sirkesi
Tuz
Karababiber
Bütün kimyon

Yapılışı:
Brokolilerin çiçeklerini ayırıp yıkayın. Diri kalacak şekilde 5 dk. kadar haşlayın. Süzdükten hemen sonra içi buzlu su ya da soğuk su dolu bir kaba aktarın. Böylece tekrar dirileşmelerini sağlıyoruz. Kabağı soyacakla soyun ve yine soyacakla ince ince şeritler yapın.Ortasındaki çekirdekli kısmı kullanmayın. 1 dk kadar bunları da kaynatın. Süzüp soğuk sudan geçirin. Diğer malzemelerle birlikte bir kaba alın. Üzerine sosunu ve baharatları dökün.

Afiyet olsun!