29.01.2010

Düdüklüde Portakallı Zeytinyağlı Kereviz



Dışarıda saatlerdir tipi var. Kaç senedir buradayım böyle bir kış görmedim. Artık bahar gelsin diye dört gözle bekliyorum.

Kış sebzelerinden en sevdiğimdir kereviz. Dün akşam da portakallı kereviz vardı bizim evde. Bu sefer kerevizin saplarını da koydum.

Malzemeler:

1 adet büyük boy kereviz
2-3 adet kereviz sapı
2 adet orta boy havuç
1 adet orta boy kuru soğan
1 çay bardağı taze sıkılmış portakal suyu
1/2 limon suyu
3-4 yemek kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı toz şeker
tuz

Yapılışı:

Kerevizi soyun ve doğrayın. Kereviz saplarını ince ince kıyın. Havuçları da soyup bir parmak kalınlığında kesin. Düdüklü tencereye zeytinyağı ve yemeklik doğranmış soğanı alın. Soğan hafif yumuşayana kadar kavurun. Üzerine kereviz saplarını ve havuçları ekleyin. Bir kaç dakika daha kavurun. En son kerevizleri ekleyin. Bir kaç kez karıştırın. Portakal suyunu, limon suyunu, toz şeker ve tuzu ekleyin. Düdüklü tencereyi kapatın ve ocağı en sıcak konuma getirin. Tencerenin düdüğü ötüp altını kıstıktan sonra 2,5 dk. pişirin. Ben tencerenin buharını boşaltmak için soğuk suyun altına tutuyorum ve buharın tamamı çıktıktan sonra bekletmeden açıyorum.

Not: Düdüklü tencerenin markasına göre pişirme süresi değişebilir. Benim tencerem Fissler Vitavit. Sebzeleri her zaman I konumunda pişiriyorum.