8.01.2010

Lavaşta Sebzeli Köfte



Herkesin yeni yılını kutluyorum. Umarım bu yıl bütün hayallerinize ulaşacağınız, çok güzel bir yıl olur. Biz bu sene yeni yılı Alaçatı'da karşıladık. Çok ama çok güzel bir tatildi. 2010'a sağlıkla, huzurla ve mutlulukla girdik. Bizim için pek de kolay geçmeyen 2009'a bye bye yaptık.

Yakında Alaçatı'yla ilgili yazılar da gelecek. Ama önce dün akşam bir anda ortaya çıkan bu köfte tarifinden bahsedeyim. Sebze çorbasından arta kalmış sebzeler... Buzluktaki kıyma... Minik köfteler yapıp çorbaya mı atsam? Yoksa minik köfteler yapıp ayrı servis mi yapsam? Yoksa elimdeki sebzeleri değerlendirip yeni bir şeyler mi denesem? Aklımda bu fikirler uçuşurken sebzeleri minik minik doğramaya başlamıştım bile. Biraz kereviz, biraz havuç, biraz kabak, maydanoz, patates olsaydı iyiydi ama hepsini çorbaya koymuşum. Tatil sonrası ev tam takır kuru bakır. Haftasonu alışverişe gitmek lazım. Neyse patatesi de bir dahaki sefere koyarız diyerek bir kuru soğanı da rendeledim. Evde galeta unu da kalmamış ee ne yapalım irmik koyalım. İnce irmiğim var bu iyi. Biraz süt ekleyelim yumuşak olsun. Üzerine mikrodalgada şipşak çözdürülmüş kıymayı ekleyelim. Baharatları ekleyelim. Tuz, karabiber, kimyon, biraz da kekik. Fırın tepsisine yayayım kolay olsun. Biraz dinlensin buzdolabında. Sonra fırına atalım bir güzel pişsin. Köfte macerasının sonu: mutlu bir eş, gururlu bir Beyza :)

Bu köfte tarifi sebze yemeyen çocuklara için çok uygun diye düşünüyorum. Eğer sebzeler çok farkedilmesin diyorsanız hepsini rendeleyebilirsiniz de. Mutfakta hoşlanmadığım şeylerden biri de sert sebzeleri rendelemek olduğundan ben doğramayı tercih ettim.

Bu köfteyi lavaş içinde servis edebileceğiniz gibi dilimleyerek de servis edebilirsiniz. Ben tarifi göz kararı yaptım ama buraya fikir olması açısından bir tarif yazacağım.

Malzemeler:

300 gr kıyma
1 kuru soğan
1/4 kereviz
1 ince havuç
1 kabak
1 küçük patates
1/2 demet maydanoz
2 yemek kaşığı süt
2-3 yemek kaşığı irmik ya da galeta unu ya da bayat ekmek içi
tuz
karabiber
kimyon
kekik

Yapılışı:

Sebzeleri yıkayıp soyduktan sonra isteğe göre minik minik doğrayın ya da rendeleyin. Hepsini bir kaba alın. Üzerine rendelenmiş soğan, kıyma ve diğer malzemeleri ekleyin. Hepsi birbirine karışıncaya kadar yoğurun. Yağlanmış tepsiye yayın ya da köfte şekli vererek yerleştirin. Önceden ısıtılmış fırında 190 C de 30 dk kadar pişirin.

Afiyet olsun!