26.01.2010

Müslili Kurabiye



Şimdiye kadar kaç kez müslili kurabiye denedim ve bir türlü istediğim sonuca ulaşamadım bilemiyorum. Bu aralar yaratıcılığım üzerimde sanırım. Tamamen içimden geldiği gibi yaptım ve bu kurabiyeler nefis oldu. Bu tarifi iki kez denedim. Hatta ikincisinde yağ koymayı da unutmuşum. Ayrıca değişiklik olsun diye bir yemek kaşığı kadar da hindistan cevizi rendesi eklemiştim. İki türlü de çok güzel oldular bence. Kullanılan müsli çeşidi de önemli tabii ki. Benim kullandığım çikolata parçacıklı müsli idi. İçinde yulaf ezmesi, çikolata parçacıkları, çikolatalı pirinç patlağı ve biraz da hurma vardı.

Malzemeler: (15 adet kurabiye için)

1 su bardağı çikolatalı müsli
1 adet yumurta
1 dolu yemek kaşığı bal
1 dolu yemek kaşığı fındık ezmesi (Sarelle kullandım)
3 dolu yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:

Bir kaba yumurtayı kırın. Üzerine balı ekleyin. Bir çatal yardımıyla çırparak karıştırın. Zeytinyağı ve fındık ezmesini de ekleyin. Hepsi koyu bir kıvam alana kadar çatalla çırpın. Üzerine müsli, un ve kabartma tozunu ekleyin. 2 adet tatlı kaşığı yardımıyla kurabiyeleri yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirin. Önceden ısıtılmış fırında 180 Cde 12 dk ya da üzeri hafif renk değiştirene kadar pişirin.

Afiyet olsun!