31.03.2010

Limonlu Puding



Hafif tatlı deyince aklıma hemen sütlü tatlılar gelir. Bugün de hafif bir tatlı arayışındayken bu tarife rastladım. Evdeki malzemeleri tam olarak kontrol etmeden başladım yapmaya. Sonra fark ettim ki aslında bu puding için en önemli malzemem bitmiş: Vanilya Aroması! Daha önce de bahsetmiştim vanilya çubuğu hiç almadım, paraya kıyamıyorum evet bu konuda cimriyim, kabul :) Vanilya çubuğu yerine kullanılabilecek Dr. Oetker'in gerçek vanilya çubuğundan üretilmiş bourbon vanilya aroması var. Ben çok memnunum. Bu ürünü bulabilirseniz mutlaka alıp denemenizi öneririm. Muhteşem bir tat ve aroma katıyor tatlılara, keklere, pastalara. Tabii ben bugün bu mis kokudan mahrum kaldım ama onun yerine limon kabuğu kullanarak yine aromalı bir pudinge sahip oldum. Böyle de gayet güzel oldu. İlk fırsatta vanilya aroması alıp bir de öyle deneyeceğim. Bu pudingte un olmadığı için kıvamı biraz daha gevşekçe bu da yediğinizde daha hafif bir tat almanızı sağlıyor.


Malzemeler:

1 cup = 240 ml

3 1/2 cup light süt
1/3 cup ve 3 yemek kaşığı toz şeker
1/4 cup mısır nişastası
bir fiske tuz
2 yumurta ve 1 yumurta sarısı
1 adet limonun kabuğu
1 yemek kaşığı tereyağ

Yapılışı:

Isıya dayanıklı bir kapta yumurtaları, nişastayı, tuzu, 1/3 cup toz şekeri ve 1/2 cup sütü bir çatal yardımıyla çırpın. Bir tencereye sütün geri kalanını (3 cup) ve 3 yemek kaşığı toz şekeri ekleyin. Orta ateşte pişirin. Kaynamaya başlayınca ateşten alın. Sıcak olan sütü yavaş yavaş yumurtalı karışıma ekleyin ve bu sırada sürekli karıştırın ki yumurtalar pişmesin. Bu karışımı tekrar tencereye alın ve orta ateşte koyulaşana kadar karıştırırak pişirin. Kaynamaya başladıktan 2 dk. sonra ateşten alın. İçine tereyağ ve limon kabuğunu ekleyin ve karıştırın. Kaselere bölüştürün. Oda sıcaklığına gelince buzdolabına koyun ve soğuyana kadar dinlendirin. Üzerini istediğiniz meyve ile süsleyerek servis yapın.

Afiyet olsun!

Tarif uyarlama : Joy of Baking