10.03.2010

Tek kişilik pastalar



Bu tek kişilik pastaları geçen haftalarda yapmıştım. Yaparken o kadar çok çikolata yedim ki artık çikolata görmeye tahammülüm kalmadı ve en sonunda da rejime başladım! İyi ki yapmışım yani bahanem oldular :) Bu sefer kek olarak pandispanya hamuru kullandım. Pandispanya hamurunun kıvamını ne kadar unutmuş olduğumu farkettim. Çünkü benim pastalar için kullandığım kekler çok daha yoğun oluyor, öylesini daha çok seviyorum. Ama bu klasik pandispanya tarifi çok basit ve süper sonuç veriyor. Her türlü kremalı pasta için kullanılabilecek bir tarif. Ara malzemesini vermiyorum çünkü ben çikolatalı ganajı meyvesiz kullanmıştım, bana oldukça ağır geldi. Benim tavsiyem ara kata krem şanti tarzında daha hafif bir krema kullanmak ya da ganaj kullanacaksanız meyve eklemesi yaparak tadı dengelemek. Üzerini ise burada tarifini vermiş olduğum çikolatalı ganaj ile kaplama yapılarak süsleyebilirsiniz.

Pandispanya için Malzemeler: (4 adet pasta için)

2 adet iri yumurta (sarısı beyazı ayrılacak)
5 yemek kaşığı toz şeker
1 paket premium vanilya
4 hafif tepeleme yemek kaşığı un
1 tatlı kaşığı kabartma tozu

Yapılışı:

Bir kapta yumurta sarıları, toz şekeri ve vanilyayı şeker eriyene kadar çırpın. Daha sonra üzerine unu ve kabartma tozunu ekleyerek çırpmaya devam edin. Oldukça koyu bir hamur olacak. En son ayrı bir kapta katılaşana kadar çırptığınız yumurta beyazlarını da ekleyin. Bir spatula yardımı ile karışıma iyice yedirin. İyice karıştıktan sonra yağlı kağıt serdiğiniz 22x32 cm ölçülerinde ya da buna yakın ölçülerde bir tepsiye yayın. Karışımı çok ince yaymaya çalışın, yeterince kabarıyor merak etmeyin. Önceden ısıtılmış fırında 180 Cde 12-15 dk kadar ya da üzeri çok hafif kızarıncaya kadar pişirin. Pandispanya soğuduktan sonra bir bardağı ters çevirip bıçak yardımıyla pandispanyadan 8 adet yuvarlak kesin. Bir adet pasta için ilk yuvarlağı koyun üzerine istediğiniz krema ve meyve ile süsleyin diğer yuvarlağı kapatın. Pastanın en üzerini istediğiniz gibi süsleyin.

Afiyet olsun!