2.03.2010

Zeytinyağlı Kuru Patlıcan Dolması



Bu yazıyı kaç gündür yazıp yazıp siliyorum bilmiyorum. Güneşli günde hazırlayıp fırtınalı günde yayınlamak olmayacağında yeni baştan yazdım günlerdir. Sonunda bugün yani güneşli ve mutlu bir günde yayınlıyorum bu yazıyı. Belki duymuşsunuzdur haftasonu buralarda fırtına vardı. Bizim nehir yürüyüş yoluna taştı ki normalde en az 30 cm aşağıdadır. Rüzgar hiç durmadı, biz de evden çıkmadık böyle olunca. Bugün nehir yine yüksek ama rüzgar yok, güneş var.

Güneşi seviyorum. Pırıl pırıl parlarken güneş, benim de içim içime sığmıyor :) Kışın nihayet bitmesine seviniyorum çok. Üzerime yapışmış kilolardan kurtulmalıyım diyerek (geçen bahar verdiklerimin hepsini yavaş yavaş geri aldım pasta, börek, çikolata yemekten) dün itibariyle sağlıklı beslenmeye başladım! Kendimi şimdiden kuş gibi hissediyorum. Buna karar vermek bile büyük bir başarı. Ben karar vermek için boğazıma kadar çikolata içinde yüzmeliymişim. Geçen gün çikolatalı pasta yapacağım derken öyle çok yemişim ki uzun süre çikolata filan göresim yok! 2 hafta sonra gideceğim pralin kursundaki çikolatardan da yemeyeceğim şimdiden karar verdim. En fazla 1 tane tadabilirim o kadar.

Dün alışverişe çıkıp buzdolabını sebze ile doldurdum. Bir süre buralarda pasta, dolma göremezseniz şaşırmayın. Bilin ki yemediğim için yapmıyorum :)

Bu dolmaları ise geçen haftalarda yapmıştım.

Malzemeler:

12 adet kuru patlıcan
1.5 su bardağı pirinç
3 adet orta boy kuru soğan
4 diş sarımsak
1 türk kahvesi fincanı zeytinyağ
1 dolu yemek kaşığı domates salçası
1 dolu yemek kaşığı biber salçası (isteğe göre acı ya da tatlı)
1 tatlı kaşığı nar ekşisi
1/2 limonun suyu
1 tatlı kaşığı karabiber
1 yemek kaşığı nane

Yapılışı:

Pirinci bir kaba alın. Üzerine tuz ve kaynar su ekleyin. 15-20 dk. bekletin, yıkayın ve süzün. Diğer tarafta kuru patlıcanları yumuşayana kadar 10 dk kadar kaynatın. İç malzemesi için kuru soğanı ve sarımsağı rondodan geçirin ya da ince ince kıyın. Bir tavaya zeytinyağı koyun, zeytinyağ ısınınca içine soğan ve sarımsakları ekleyin. Yumuşayana kadar kavurun. Üzerine salçaları ekleyin. Bir kaç dakika da böyle kavurun. En son piriçleri, baharatları ekleyin. Bir kaç kez çevirin ve ocağın altını kapatın. Nar ekşisi ve limon suyunu ekleyin. İç malzeme biraz ılınınca kuru patlıcanlara doldurun. Patlıcanların üzerinde biraz boşluk kalsın ki pişince pirinçler taşmasın. Patlıcanları sıkı bir şekilde tencereye dizin üzerlerini geçecek kadar sıcak su koyun. Pirinçler yumuşayana kadar pişirin. Soğuyunca servis yapın.

Afiyet olsun!