19.10.2007

Etli Nohutlu Bulgur Pilavı

İtiraf ediyorum eskiden bulgur pilavıyla pek de aram yoktu. Ama Bursa' ya gittiğimde canım babacığımın yaptığı bulgur pilavını yediğimden beri sever oldum :) Etli bulgur pilavını ise ilk defa denedim. Aslında etli nohut ve bulgur pilavını ayrı ayrı yapacaktım ama değişiklik olsun diye nohutları da bulgura ekledim. Sonuçta çok lezzetli bir pilav oldu.

Malzemeler:
2 su bardağı bulgur
200 gr kuzu veya dana kuşbaşı et
1 su bardağı haşlanmış nohut
5-6 yemek kaşığı zeytinyağ
2 adet kuru soğan
3 adet domates
1 tatlı kaşığı biber salçası (ben acı kullandım)
2 tatlı kaşığı nane
2 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı karabiber
1 tatli kaşığı pul biber (acı seviyorsanız)
2 tatlı kaşığı tuz (silme)
sıcak su

Yapılışı:
Minik minik doğradığınız etlerinizi geniş bir tencerede suyunu salıp tekrar çekene kadar çevirerek pişirin. Suyunu çektikten sonra zeytinyağ ve yarım ay şeklinde doğranmış kuru soğanı ekleyin, kavurun. Soğanlar yumuşayınca bulguru ekleyin birkaç dakika kavurun. Haşlanmış nohut ve küp küp kesilmiş domatesleri ekleyin. Birkaç dakika daha karıştırın. Baharatlarını atın. Üstünü bir parmak geçecek kadar sıcak su koyun (yaklaşık 4-4.5 su bardağı) Kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirin. Dinlendirin. Servis yapın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: