4.10.2007

Tavuklu Tortilla (Lavaş) Ruloları


Geçen akşam ilk defa tavuklu tortilla rulolarını denedim. Yine bir yemek dergisini karıştırırken bu ruloların benzerini gördüm. Ben tarifi değiştirdim...Sonuçta asıl tarifle aynı kalan şeyler sadece tavuklar oldu :) Ama sonuç gayet başarılıydı...

Malzemeler: (6 adet rulo için)
6 adet tortilla ya da lavaş ekmeği
1 büyük tavuk göğsü (300 gr)
3 adet çarliston biber
1 adet kuru soğan
2 yemek kaşığı zeytinyağ
5 yemek kaşığı creme fraiche veya süzme yoğurt
2 yemek kaşığı sıvı krema
tuz,karabiber,fesleğen
2 adet domates
1/2 su bardağı rendelenmiş kaşar peyniri

Yapılışı:
Tavuk göğsünü haşlayın. Küp küp doğrayın. Zeytinyağını ısıttığınız bir tavada yarım ay şeklinde ince ince doğradığınız soğanları ve halka halka doğradığınız biberleri yumuşayana kadar kavurun. Bir kapta creme fraiche (yada yoğurt) , sıvı krema ve baharatları karıştırın. İçine tavukları ve soğanlı karışımı ekleyin, karıştırın. Bir adet tortilla ya da lavaş ekmeğini alın. Ben evde lavaş olduğu için onu kullandım (lavaşların çapı 20 cm idi). Her lavaşın içine 1-1.5 yemek kaşığı tavuklu iç malzemeden koyun. Dürüm sarar gibi sarın. En üst kısmı bir kürdan yardımıyla tutturun ki açılmasın. Üzerine bir kaşık ya da fırça yardımıyla biraz krema süt karışımı ( 1 yemek kaşığı krema+ 1 yemek kaşığı süt yeterli olur) sürün böylece üstleri fırında kurumaz. Minik küp küp doğranmış domatesleri lavaşların üzerine yayın. Üzerine de kaşar peyniri rendesi serpin. Önceden ısıtılmış fırında 200 C de üzeri kızarana kadar pişirin. ( 25-30 dk).

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: