13.10.2007

Çikolatalı İrmik Tatlısı

Sütlü tatlı yapmak birkaç haftadır aklımdaydı. Değişik birşey olsun istedim, yine biraz internette dolaştım, evdeki kitapları karıştırdım. En sonunda benzerini almanca bir sitede gördüğüm çikolatalı irmik tatlısında karar kıldım. Ben ölçüleri değiştirdim bir de hindistan cevizi ekledim.Bence çok doğru bir seçim yapmışım :) Biz iki kişi olduğumuz için yarım ölçü yaptım ama buraya 6 kişilik malzeme yazıyorum...

Malzemeler: (6 kişilik)

1 litre süt
8 yemek kaşığı irmik
6 yemek kaşığı toz şeker
100 gr bitter çikolata
1 yemek kaşığı tereyağ
6 yemek kaşığı hindistan cevizi

Yapılışı:
Süt, çikolata, tereyağ ve toz şekeri bir tencereye alın, çikolata eriyene kadar karıştırın. Bir taşım kaynayınca içine irmiği ekleyin. Koyulaşana kadar kısık ateşte pişirin. En son hindistan cevizini ekleyin. Ateşten alın. Pişen tatlınızı soğuk sudan geçirdiğiniz 6 adet kaba bölüştürün. Soğuyunca ters çevirip servis yapın.

Afiyet olsun!

1 yorum:

Adsız dedi ki...

TARİFİ ALDIM HEMEN YAPACAM KOLAY TARİFE BENZİYO VE ÇOK GÜZEL GÖRÜNÜYO ELLERİNE SAĞLIK:)