10.12.2007

Cheesecake (Käsekuchen) Denemeleri

İki haftada iki cheesecake denemesi yaptım. Benim ilk cheesecake denemelerimdi bunlar. Birincisini almanca bir forumda gördüğüm bir tariften uyguladım. İkincisi tamamen benim yaratıcığımla ortaya çıkmış bir tarif :) Bu akşam yemekten sonra eşim mutfağa girmiş ben farketmeden. Mutfaktan 'hmmm' diye bir ses duydum, napıyorsun dememe kalmadan 'çok güzel olmuş buuu' geldi :) Ben de tamam dedim deneyim olumlu sonuç vermiş, gönül rahatlığıyla bloguma ekleyebilirim...

İki cheesecake tarifinde de ricotta ve quark kullanılıyor. Bu malzemeler Türkiye' de bulunmadığından ricotta yerine tatlı lor , quark yerine süzme yoğurt kullanmanızı önerebilirim. Tariflerin ikisi de 18 cm çapındaki küçük kek kalıbı için.

Tabansız Cheesecake

Malzemeler:

200 gr tatlı lor ya da ricotta
200 gr süzme yoğurt (ben yağ oranı neredeyse sıfır olan Magerquark kullandım)
100 gr tereyağ
100 gr toz şeker (1/2 su bardağı)
3 yumurta (sarısı beyazı ayrılacak)
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 limon kabuğu rendesi
1/2 limon suyu
50 gr irmik (yaklaşık 4 dolu yemek kaşığı)

Yapılışı:

Yumurta sarılarını toz şeker ve vanilya ile köpük köpük olana kadar çırpın. Üzerine loru ve süzme yoğurdu ekleyin, çırpmaya devam edin. Yarım limon suyunu ve rendelenmiş limon kabuğunu ekleyin. İrmik ve kabartma tozunu da ekleyip iyice karıştırın. Kar olana kadar çırpılmış yumurta aklarını en son ekleyerek yavaşça karıştırın. Yağlanmış ve yağlı kağıt serilmiş kelepçeli kalıba (18 cm) dökün. Önceden ısıtılmış fırında 180 C de yaklaşık 40 dk pişirin. Fırını kapattıktan sonra 10 dk daha bekleyin. Daha sonra fırından alın. Ilındıktan sonra buzdolabına koyun. Soğuyunca servis yapın. Ertesi gün tadı daha güzel oldu.

Afiyet olsun!


Çikolatalı Cheesecake

Bu da ikinci denemem. Tarif benim tarafımdan ortaya çıkarılmıştır ve ortasının hafif çökmesi dışında gayet başarılı bir sonuç vermiştir :)

Malzemeler:

tabanı için:
1/2 paket eti burçak
50 gr eritilmiş tereyağ
50 gr kırılmış ceviz

dolgu malzemesi için:
2 yumurta (sarısı beyazı ayrılacak)
80 gr toz şeker (yaklaşık 6.5 - 7 yemek kaşığı)
30 gr bitter çikolata
30 gr sütlü çikolata
2 gr toz espresso (1 dolu tatlı kaşığı)
250 gr tatlı lor veya ricotta
250 gr süzme yoğurt veya Magerquark
1 tepeleme tatlı kaşığı mısır nişastası
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
1/2 portakal kabuğu rendesi

Yapılışı:

Bisküvileri elinizle ufalayın. Üzerine eritilmiş tereyağı ekleyin, bir kaşık yardımıyla ezerek karıştırın. Üzerine iri çekilmiş cevizi ekleyin. Yağlanmış ve yağlı kağıtla kaplanmış kelepçeli kalıbınızın (18 cmlik) tabanına bastırırak yayın. Buzdolabına kaldırın. Dolgu malzemesi için yumurta sarılarını, toz şekeri ve vanilyayı köpük köpük olana kadar çırpın. Üzerine tatlı loru, süzme yoğurdu ve rendelenmiş portakal kabuğunu ekleyin. İyice karıştırın. Kabartma tozunu ve nişastayı da ekleyin. Tekrar karıştırın. Kar haline getirdiğiniz yumurta aklarını ekleyin, yavaş yavaş karışıma yedirin. Kek kalıbını buzdolabından çıkarın. Üzerine hazırlamış olduğunuz karışımın dörtte üçünü dökün. Geri kalan malzemeye benmari usulü erittiğiniz ve ılıttığınız çikolatalarınızı ve toz espressoyu ekleyin. İyice karıştırın. Çikolatalı karışımı diğer malzemelerin üzerine dökün. Bir bıçak yardımıyla çikolatalı karışımı beyaz karışımla hafifçe karıştırın. Önceden ısıtılmış fırında 180 C de yaklaşık 40 dk pişirin. Fırını kapattıktan sonra 10 dk daha bekleyin. Daha sonra fırından alın. Ilındıktan sonra buzdolabına koyun. Soğuyunca servis yapın.

Afiyet olsun!

12 yorum:

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, Zerrin'in yorumlarindan dogru senin sayfanla tanisim ve bu cheesecake cesitlerini cok sevdim, ellerine saglik diyorum. Bende Almanya'da yasiyorum ve bana da beklerim diyerek hemen gidiyorum fazla uzatmadan.

Selam ve sevgilerimle..

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Beyza'cim, yine ben geldim canim, bende seve seve seni linklerime ekledim ve cok cok memnun oldum tekrar tanistigimiza.

Güzel bir arkadaslik dilekleriyle hoscakal canim..

Leziz Sofralar dedi ki...

Merhabalar, ceseecake ler nefis olmus bayildim bunlara ben ellerinize saglik denemeler cok basarili olmusa benziyor:)) ama benim kiler bir türlü olmadi söyle istedigim gibi bir ceseecake yapamadim yinede umudu kesmis degilim yine ve yine deneyecegim:))
site harika bu arada canim sevgiler...

Adsız dedi ki...

canimcim bendensin desem:))
benimde en cok sevip yaptigim pasta cesididir cizcake...
ellerine saglik cok guzel gorunuyor
sevgiler

www.yenitadlar.blogcu.com

Unknown dedi ki...

Merhaba.Cheesecake'ler çok leziz görünüyorlar.Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Yaren dedi ki...

Beyzacim Cheesecake lere bayildim ama benim favorim cikolatali olan ,simdi kesinlikle hayir demem ona.Ellerine saglik canim benim.Beyzacim bende seni linklerime ekledim.Sevgilrimi biraktim,iyi günleeer.

Disalce dedi ki...

bende ilk yaptığımda eşim hiç beenmmemişti...halada sevmiyor..hemde hiç yemeden.....

ama ben sevdim...seninkiler harika görünüyor...

ellerine sağlık....

disal.blogcu.com

meleginmarifetleri dedi ki...

beyzacım ellerine sağlık iki kekte harika olmuş.
Ben birkaç yıl önce yemiştim bu keysikohen den doğrumu yazdım ama okuşunu tabi:) almancam yok tabiki
Teyzemin kızı yapmıştı almanyadan gelince bende yazmıştım tarifini ama bi dahada yapmadım.
neyse ama bendeki tarif daha değişik sevgilerimle hoşçakal

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Beyzacım ellerine sağlık. Ben bu tada bayılıyoruuuuummm... Harika görünüyor banada kaldımı. Sevgiler

Baharcicegi dedi ki...

Iki käse kuchende nefis olmus,esimde cok sever nerdeyse her hafta yaparim,eline saglik

Ceylan dedi ki...

Beyza, iade-i ziyarete geldim, çok memnun kaldım!!! Cheesecake'e bayılırımmmm ! Ellerine sağlık. Ama çok fenasın, bu hafta rejime girdim, sadece resimlere yalanıp duracağım kedi gibi !!! Blogunu çok sevdim, takipteyim taa Almanya'larda..Sevgiler !

Beyza dedi ki...

Kevser´cim hoşgeldin. Ben de tanıştığımıza çok memnun oldum. Her zaman beklerim :)

Sevgili yemeğimle hoşgeldin. Güzel sözlerin için teşekkürler. Denemeye devam edersen eminim güzel bir cheesecake ortaya çıkarırsın :) Şimdiden afiyet olsun...

Sevgili yenitadlar hoşgeldin. Teşekkür ederim.

Nazlı'cım hoşgeldin. Çok teşekkürler.

Yaren'cim, çikolatalı cheesecake benim de favorim :)

Disal'cım sen eşini kandırıp bir tattır bence, eminim sevecektir. Hele de senin elinden olursa ;)

Melek'cim burda Käsekuchen (okunuşu kezeekuhın gibi birşey)'ın binbir türlüsünü bulmak mümkün. Eminim sendeki tarif de çok güzeldir :)

Aysel'cim teşekkürler. Sana kalmadı ama istersen seve seve yine yaparım :)

Baharçiçeği hoşgeldin, teşekkür ederim. Senin de ellerine sağlık :)

Ceylan'cım hoşgeldin. Blogumu beğenmene sevindim. Her zaman beklerim. Rejim zamanı en iyisi karnın tokken dolaşmak sanırım bloglarda :)

Herkese Sevgiler...