18.12.2007

En Tatlı Hediyeler - Çikolatalı Toplar

Bu çikolatalı topları 'En Tatlı Hediyeler' etkinliği için hazırladım. Etkinliğe ev sahipliği yapan sevgili Burçin'e kolay gelsin diyorum...

Bu tarif elinizde kalmış kek kırıntılarını değerlendirmek için çok uygun. Tadı da içindeki kekten dolayı gayet hafif oluyor. Denemek isterseniz şimdiden afiyet olsun :)

Malzemeler: (20 adet için)

beyaz çikolata kapları için:
100 gr beyaz çikolata

çikolatalı toplar için:
150 gr bitter çikolata
1 yemek kaşığı tereyağ
5 yemek kaşığı hindistan cevizi
1-1.5 su bardağı kek kırıntısı
1/2 su bardağı toz badem veya fındık

Yapılışı:

Beyaz çikolata kaplarını yapmak için beyaz çikolatayı benmari usulü eritin. Küçük kağıt kaplara birer tatlı kaşığı bölüştürün. Kaşık yardımıyla çikolatayı kağıt kalıbın kenarlarına yayarak heryerine bulanmasını sağlayın. Kalıpları ters şekilde yağlı kağıt serilmiş bir tepsiye yerleştirin ve katılaşması için buzdolabına koyun. Çikolata soğuduktan ve iyice katılaştıktan sonra dikkatlice kağıt kalıpları çıkarın. Beyaz çikolata kaplarınız hazır.

Çikolata topları için bitter çikolata ve tereyağı benmari usulü eritin. Soğuduktan sonra hindistan cevizi, kek kırıntılarını ve toz bademi ekleyin. Bütün malzemeyi iyice birbirine yedirin. Yuvarlak toplar yapın. İsteğe göre kakao ya da pudra şekerine bulayın. Soğuması için buzdolabına koyun. Soğuduktan sonra beyaz çikolata kaplarının içine yerleştirin.

Afiyet olsun!

11 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Bayram icin nefis olmus cikilota toplar elinize saglik.
Kurban bayramini en icten dileklerimle kutlar ailenle huzur dolu neseli bir bayram dilerim.

serinmavi dedi ki...

Hayırlı ve huzurlu bir bayram diliyorum...Sevgiler....

NiNo dedi ki...

nice mutlu bayramlaraaaaaaaa

Adsız dedi ki...

canim bayramin mubarek olsun hayirlara vesile olmasini dilerim

payima dusen sekerden aldim

www.yenitadlar.blogcu.com

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Bayramlar
Umuttur,özlemdir...
Sevdiklerimizin daima yanımızda olması dileğiyle
Hayırlı bayramlar.

Adsız dedi ki...

Canım tatlı canavarım,

ne güzel olmuş trufflar.

ellerine sağlık...

Mutlu güzel bayramlar.
sıcacık sevgiler.
www.misssgibi.com

Beyza dedi ki...

Sevgili baharcicegi tesekkür ederim. Ailenle mutlu ve huzurlu bir bayram dilerim.

Sevgili serinmavi,tesekkürler. Ben de sana huzurlu ve mutlu bir bayram diliyorum.

Nino´cum tesekkür ederim. Senin de bayramin kutlu ve mutlu olsun :)

Sevgili yenitadlar, afiyet olsun :) tesekkür ederim. Mutlu ve huzurlu bir bayram dilerim.

Kevser´cim tesekkürler. Ben de sana sevdiklerinle birlikte güzel bir bayram diliyorum.

Zerrin´cim tesekkür ederim. Ailenle birlikte mutlu ve sicacik bir bayram diliyorum.

Sevgiler...

Burçin'in Denemeleri dedi ki...

Sevgili Beyza,
Çok teşekkür ederim katılımın ve bu güzel tarif için.
Sevgiler,

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim iyi seneler

bir dilim bir tutam dedi ki...

Beyza'cim ellerine saglik cok hos olmuslar.Bizde yilbasina davetliyiz.Bunlardan yapip götürmeyi düsünüyorun.SEVGILER

Beyza dedi ki...

Sevgili Burcin,
rica ederim. Zevkle katildim :)

Sevgili Nino´cum ve Serap´cim tesekkürler...

Sevgiler