9.12.2007

İki Renkli Kurabiye

Bu kurabiyeleri birkaç hafta önce yapmıştım. Canım kakaolu ve cevizli kurabiye isteyince ben de bir deneme yapayım dedim, sonuçta bu kurabiyeler ortaya çıktı. Tatları gayet güzel olmuştu. Son zamanlarda başka kurabiye denemeleri de yaptım. Ama benim en çok beğendim kurabiyeler bunlar oldu :)

Malzemeler:

100 gr yumuşak tereyağ
5 yemek kaşığı pudra şekeri (50 gr)
1 su bardağı un (140 gr)
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 paket vanilya
1 kahve fincanı kırılmış ceviz
1 yemek kaşığı kakao

Yapılışı:

Yumuşak tereyağı, pudra şekerini ve vanilyayı iyice birbirine yedirene kadar yoğurun. Üzerine un ve kabartma tozunu ekleyin. Yoğurmaya devam edin. Hamur toplanınca ikiye bölün. Yarısına kırılmış ceviz ekleyip karıştırın. Diğer yarısına kakaoyu ekleyin iyice karışana kadar yoğurun. İki hamurdan da eşit miktarda küçük parçalar alın. Her birini ayrı ayrı yuvarlayın. Sonra iki yuvarlağı birleştirip elinizle yuvarlayarak tek bir kurabiye yapın. Hamur bitene kadar bu işleme devam edin. Kurabiyelerinizi yağlanmış fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış fırında 180 C de 10-12 dk. pişirin.

Afiyet olsun!

5 yorum:

Adsız dedi ki...

Canım Beyza,

ceviz ve tereyağ varsa bir kurabiyenin kötü olması mümkünmü hele bir de sizin elinizden çıkmışsa...

Ellerinize sağlık.

sıcacık sevgiler...

www.misssgibi.com

Serpil dedi ki...

Ellerine sağlık canım ...Kaç adet çıkıyor?...Sevgiler...

Adsız dedi ki...

of içindekiler bak resme bak tamamdır olay
ellerine sağlıkk

sekergibi dedi ki...

canım
ellerine sağlık
gerçekten zerrinin dediği gibi
tereyağ başka oluyor kurabiyede.
görüntüde süper

Beyza dedi ki...

Zerrin´cim çok teşekkür ederim. Şımardım ama ben şimdi :)

Serpil'cim sayıyı kesin olarak hatırlamıyorum. Fakat sanırım 12 adet civarındaydı. Kurabiyeler de küçük sayılmazlardı.

Yeşim'cim teşekkür ederim.

Sevgili Şekergibi hoşgeldin. Teşekkür ederim. Her zaman beklerim :)

Sevgiler