2.12.2007

Tavuklu Yufka Mantısı


Bu akşam değişik birşeyler denemek istedim. Tek bildiğim dün almış olduğum tavuk göğüslerini kullanacak olmamdı. Dolaptaki yufkaları da görünce mantı tarzı birşey denemek aklıma geldi. Eşimin de fikrini alarak ortaya böyle bir yemek çıkardım. Aslında ben badem yerine ceviz kullanacaktım ama eşim bademi tercih etti. Ama eminim ceviz de çok yakışır bu yemeğe. Ben piştikten sonra üzerine tavuk suyu gezdirerek yemeyi tercih ettim. Böylece mantı gibi oldu. Eşimse fırından çıktığı şekilde yemek istedi. Tavukla mantıyı bağdaştıramamış beyimiz :) Sonuçta her iki şekilde de tadı çok güzeldi.

Malzemeler:

3 adet yufka
2 adet tavuk göğsü
2 adet havuç
1 kahve fincanı soyulmuş kırılmış badem
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 tatlı kaşığı kekik
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 tatlı kaşığı tuz

sosu için:
tavuk suyu
yoğurt
sarımsak

Yapılışı:

Tavuk göğüslerini haşlayın. Suyunu atmayın, soğuması için bir kenara alın. Haşlanmış tavuk göğüslerini didin. Zeytinyağ, kırılmış badem ve baharatları ekleyin, karıştırın. Yufkaları ikiye bölün. Bir yarım yufkayı alın. Bir fırça yardımıyla her yerine tavuk suyu sürün. Geniş tarafına boydan boya tavuklu karışımdan yayın. Üzerine boylamasına ince kıyılmış havuçları yerleştirin ve rulo yapacak şekilde sarın. Rulodan 2 parmak kalınlığında parçalar kesin. Bütün yufkalar için aynı işlemi tekrarlayın. Hepsini yağlanmış fırın tepsisine dizin. Önceden ısıtılmış fırında 200 C de yufkaların üzeri kızarana kadar pişirin. Çıkardıktan sonra sıcakken üzerıne soğumuş tavuk suyundan gezdirin. Miktarını kendinize göre ayarlayın. Üzerine sarımsaklı yoğurt gezdirerek servis yapın.

Afiyet olsun!

8 yorum:

BaharYeli dedi ki...

Ellerine, kollarina saglik. Gercekten cok lezziz görünüyor...

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Beyza,
Hersey cok guzel, tarifler, resimler.
Guzel bir hafta diliyorum.

Yaren dedi ki...

Merhaba Beyzacim, ne kadar harika olmus,mmm ellerine saglik. Beyzacim ben sana hemen ayni gün cevap yazdim,sanirim bir aksaklik oldu,simid gene yazdim 12,30 ta,eger gelmese yine msn de de yazisabiliriz,oldumu.Benim bilgisayarim tüm gün acik,cevap yazardan hemen online olabilirim.Sevgilerimi gönderdim canim.

Adsız dedi ki...

Canım Beyza, ne hoş fikir..

Çok sevdim bu mantı fikrini...

Ellerinize sağlık. Badem yerine ben de sanırsam cevizi tercih ederim :))

Hımm karnım aç ağzım sulandı :))

sıcacık sevgiler..

www.misssgibi.com

Adsız dedi ki...

canavar böreği mi bu
süper ellerine sağlıkkk

Beyza dedi ki...

Sevgi'cim hoşgeldin. Teşekkür ederim.

Aybike'cim teşekkür ederim.

Yaren'cim mailini aldım. Çok teşekkürler.

Zerrin'cim ben de bir dahaki sefere cevizle deniyeceğim :)

Yeşim'cim aslında haklısın, börek gibi düşünmemiştim ama kuru yenirse börek, ıslatarak yersek mantı olabiliyor bu tarif :)

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Beyzacım,yazını okuyunca çok duygulandım.Anneannene Allah rahmet eğlesin!

Anlattığın o ev sıcaklığını iyi biliyorum. Ailemden uzakta olmamdan dolayı bende hüzünlendim.

Ispanağı senin yaptığın şekilde deneyeceğim.Bizim evimiz de senin vermiş olduğun tariflerle ısınıyor. :))
Sevgiler

Beyza dedi ki...

Derya´cim ben kimsenin hüzünlenmesini istemedim aslinda ama insanin elinde degil galiba. Uzakta olmak zor ama hepimiz alistik iste bir sekilde...Gönüller bir olsun degil mi canim :)

Tarifleri deneyip de begenmeniz beni cok mutlu ediyor :) Afiyet olsun, ellerine saglik...

Sevgiler