14.07.2009

Bademli Kayısılı Vişne Reçeli



Bu sene bahçesinden taze taze topladığı kiraz, kayısı, çilek, böğürtlen ve vişneleri ufak bir tezgahta satan teyzeyi keşfettiğimden beri neredeyse her gün uğrayıp meyve alır oldum. Bütün meyveler o kadar lezzetli ki bu lezzetleri kavanozlayıp kışın da yemeliyiz dedim ve ilk olarak çilek reçeli denedim. İlk reçel denemem olduğu için biraz endişeliydim ama neyse ki kıvamını tutturabildim. Reçel yapmak hoşuma gidince başladım değişik bir reçel arayışına. Ayrı ayrı kullanmak üzere aldığım vişne ve kayısıları birleştirebilir miyim diye düşünürken, yine Alman tarifleri sağolsun böyle bir kombinasyonun varlığından haberdar oldum. İçine biraz da kendimden bir şeyler katmalıydım tabii, kavrulmuş file badem ve acı badem likörünü de ekledim. İlk defa denedim ve benim çok hoşuma gitti bu reçelin tadı.

Malzemeler:

450 gr vişne (çekirdekleri çıkarılmış)
450 gr kayısı (çekirdekleri çıkarılmış)
750 gr toz şeker (isteğe göre artırılabilir)
4 yemek kaşığı file badem (kavrulmuş)
1/2 limonun suyu
4 yemek kaşığı acı badem likörü (isteğe bağlı)

Yapılışı:

Ayıklanmış vişneleri bir tencereye alın. Üzerine şekerin yarısını ekleyin. Onun üzerine kabuklarını soyup püre haline getirdiğiniz kayısıları ekleyin. (Kayısıların kabuklarını kolay soymak için arka kısımlarına bıçakla çarpı atın. Bir kaba alın üzerine sıcak su ekleyin. 15 dk. kadar bekleyin. Kayısıların kabukları çok kolay soyulacaktır). En üste şekerin geri kalanını ekleyin. Tencerenin kapağını kapatın ve bir gece bu şekilde bekletin. Sabah kalktığınızda şeker erimiş ve meyveler su salmış olacaklar. Ocağı yakın, reçeli önce orta ateşte, kaynamaya başladıktan sonra da kısık ateşte kıvamına gelene kadar pişirin. Arada üzerinde oluşan köpükleri tahta kaşıkla alın. Kıvamın geldiğini anlamak için soğuk bir tabağa reçeli damlatın, tabağı eğin, eğer akmıyorsa kıvamı olmuştur. (Daha biraz sulu severseniz tabaktan çok yavaş akıyorsa da ocaktan alabilirsiniz) Reçelin içine teflon tavada altın sarısı olana kadar kavrulmuş file bademleri ekleyin. En son limon suyunu da ekleyin. 5 dk daha pişirin. Kavanozlara doldurmadan isteğe bağlı acı badem likörü ekleyin ve tahta kaşıkla karıştırın. Kavanozların ve kapakların ağzına kadar kaynar su koyup bekletin. Kavanozlar ısınınca suyu dökün, kağıt peçete ile kurulayın ve sıcak reçeli kavanozlara doldurun. Kapağını sıkıca kapatın. Kavanozları ters çevirin. Bu şekilde soğuyana kadar bekletin.

Afiyet olsun!