23.07.2009

Yaban Mersinli Muffin


Sanırım vermiş olduğum kilolardan dolayı şımardım. Haftalardır sağlıklı beslenme programından gayet uzak yaşıyorum diyebilirim. Vermiş olduğum kilolar hala geri gelmediler ama sinyal vermeye başladılar! Yani biliyorum ki bu hızla gidersem ve havaların soğumasıyla yine tembelliğe başlayıp hareketsiz kalırsam, bir kısmına veda ettiğim fazlalıklarım birer birer jet hızıyla gelip yapışacaklar üzerime. Bu haftasonu misafirlerimi de atlattıktan sonra programa en baştan başlayacağım. Verilmesi gereken birkaç kilom daha var.  Sonra kış buyursun gelsin.


Yaban mersinini markette hep görürdüm ama açıkçası pek de lezzetli olduklarını düşünmüyordum. Geçenlerde arkadaşımda yiyince çok beğendim ve ben de aldım. Meğer ne çok şeye faydalıymış. Faydalarını burada sayamayacağımdan ilgilenenler bu linke bakabilirler.


Aslında bu muffinleri yapmamam gerekiyordu biliyorum. Ama kendime hakim olamadım işte. Çok güzel ve hafif oldular. Ama ne kadar hafif olsalar da sonuçta hamur işi tabii savunalacak bir tarafı yok :)


Malzemeler: (12 adet muffin için)


1 cup = 240 ml



1+3/4 cup un (yaklaşık 225 gr)
1/2 cup toz şeker (100 gr)
1.5 tatlı kaşığı kabartma tozu
1/2 tatlı kaşığı karbonat
1/4 tatlı kaşığı tuz
1 adet yumurta
200 ml buttermilk*
6 yemek kaşığı sıvı yağ
1 cup yaban mersini

Yapılışı:
Öncelikle katı malzemeleri yani un, şeker, tuz, kabartma tozu ve karbonatı bir kapta karıştırın. Ortasını havuz gibi açın. Başka bir kapta yumurtayı çırpın üzerine buttermilk ve sıvı yağı ekleyin ve tekrar çırpın. Bu sıvı karışımı katı karışımın olduğu kaba ekleyin ve tahta kaşıkla karıştırın. Çok fazla karıştırmamaya özen gösterin. En son yaban mersinlerini de ekleyip yavaşça karıştırın. Yağladığınız veya kağıt koyduğunuz muffin kaplarına bölüştürün. Önceden ısıtılmış fırında 190 Cde 20-25 dk. pişirin. Pişip pişmediğini anlamak için kürdan batırıp kontrol edebilirsiniz. Kürdan temiz çıkıyorsa muffinleriniz pişmiş demektir.

*Buttermilki evde yapmak çok basit. Sütün içine birkaç damla limon suyu ekleyin. Oda sıcaklığında 10-15 dk. bekleyin.

Afiyet olsun!