27.09.2007

Ali Nazik


Burdaki patlıcanlar genelde dev gibi oluyor. Öyle Türkiye'deki gibi ince, uzun, narin patlıcan nerdee... Ama geçenlerde bir Türk marketinde rastladım bizim ince belli patlıcanlara. Hemen heveslenip aldım tabii. Amaç karnıyarık hazırlanacak, derin dondurucuya atılacak. Günler geçti baktım patlıcanlar buzdolabının demirbaşı olma yolunda ilerliyorlar ve hiç de karnıyarık olmaya niyetleri yok. Ben de onları bir güzel Ali Nazik yaptım. Bizim ince belliler pek de güzel uydular bu yemeğe...Gerçi ben onların bellerini biraz büktüm ya neyse :)))



Malzemeler:
6 adet ince patlıcan
300 gr kıyma
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 adet kuru soğan
2 adet domates
2 adet çarliston biber (ya da sivri biber)
1 tatlı kaşığı acı biber salçası (acı seviyorsanız)
1 yemek kaşığı domates salçası
tuz, karabiber, kırmızıbiber
5-6 kaşık yoğurt (süzme veya normal)
1 diş sarımsak

Yapılışı:
kanmış kurulanmış patlıcanlarınızı birçakla iki yerinden delin. Fırının ızgarasmını ın. 200 C de 30-40 dk kadar çevirerek közleyin. Fırından çıkarın, soğuyunca kabuklarını soyun ve birçak yardımıyla keserek ezin. Patlıcanlar şimdilik beklesin. Gelelimymalı bölüme...Soğanları minik minik, biberleri halka halka, domatesleri küp küp doğrayın. Bir tavada zeytinyağı koyun, soğan ve biberleri yumuşayana kadar kavurun. Üzerineymayı ekleyin. Kavurmaya devam edin. Kıymanın rengi değişince salça ve domatesleri ekleyin. Baharatlarını da ekleyin. Bir kahve fincanı kadar su koyun, suyunu çekene kadar orta ateşte pişirin. Kıyma pişerken siz de ezmiş olduğunuz patlıcanları yoğurt ve sarımsakla birlikte robottan geçirin. Ama çok ezilmemesine dikkat edin. Ben patlıcanları çok ezerim diye korktuğum için sadece yarısını robottan geçirdim sonra diğer yarısıyla karıştırdım. İrili ufaklı oldu hem de sonuç garanti oldu :) Sonra yoğurtlu patlıcanı bir tabağa yayın, üzerineymayı koyun. Maydanoz, biber ne varsa üzerini süsleyin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: