30.09.2007

Patlıcan Kebabı


Patlıcan bizim sofrada oldukça sık rastlanan bir sebze. Patlıcanın her halini ben de eşim de severek yiyoruz. Misafirlerime de ana yemek olarak patlıcan kebabını yaptım. Maalesef yemeğin pişmiş halini fotoğraflayamadım. Neyse ki fırına vermeden önce fotoğraf çekmiştim.

Malzemeler:
Köftesi için:
1 kg orta yağlı kıyma
1 adet büyük boy kuru soğan
3 yemek kaşığı galeta unu (ben ekmek içi yerine galeta unu kullanıyorum)
2 yemek kaşığı süt ( köfteleri yumuşak yapıyor)
2 tatlı kaşığı karabiber
2 tatlı kaşığı kimyon
2 tatlı kaşığı kekik
2 tatlı kaşığı tuz

Diğer malzemeler:
3 adet patlıcan
3 adet domates
3 adet çarliston biber
1 yemek kaşığı domates salçası
1 yemek kaşığı zeytinyağ
1 çay bardağı su

Yapılışı:
Köfte yapmak için olan kıymayı, rendelenmiş soğanı, galeta unu, süt ve baharatları karıştırıp güzelce yoğurun. Karışımdan cevizden biraz büyük parçalar kopararak yuvarlak köfteler yapın. Buzdolabında dinlenmeye bırakın. Bu sırada yıkanmış patlıcanlarınızı kabuklarını soymadan iki parmak genişliğinde kesin. Domatesleri ince ince dilimleyin, biberlerinizi ortadan boylamasına bölün. Borcama ya da fırın tepsisine bir patlıcan bir domates bir köfte olacak şekilde sırayla dizin. Üzerine çarliston biberleri yerleştirin. Bir kapta domates salçası, zeytinyağ ve suyu karıştırın kebabınızın üzerine gezdirin. Bir aluminyum folyoyla kapatın. 220 C de 50 dk üstü kapalı şekilde 10 dk da üstü açık şekilde toplam 1 saat pişirin.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: