25.09.2007

Cevizli Ekmek


Yeni ekmek denemelerim devam ediyor. Bu ekmek makinasını çok sevdim ben. Geçen gün gelen misafirlerime iki gün arka arkaya ekmek pişirdim. Kahvaltıda herkes bayılarak yedi, insanların yaptığınız şeyleri beğenerek yemesi kadar güzel birşey yok bence. Ben çok şanslıyım ki, yemek yemeyi çok seven bir eşim var, eee ben de yapmayı sevince ortaya gaza gelmiş şekilde sürekli yeni şeyler deneyen ben ve yemek yerken hmm hmm sesleri çıkaran bir eş çıkıyor tabii...Süper uyumlu bir çiftiz anlayacağınız...Gelelim dün akşam denediğim ekmeğe. Sabah mis gibi kokular eşliğinde uyandım yine. Cevizli ekmeğim çok güzel olmuştu...Tavsiye ederim.

Malzemeler:
Ekmek teknesine sırasıyla

1 cup ılık su
1.5 tsp tuz
2 Tsp zeytinyağ
1 cup beyaz un
2 cup tam buğday unu
1.5 tsp instant maya
3/4 cup iri çekilmiş ceviz
2 Tsp keten tohumu

Ekmek makinasında temel programı seçin. Bir somun ayarında pişirin.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

beyza;
yemeklerin harika görünüyo, tatlı kısmına bayıldım hepsini severek yaptığın belli. yeni denemelerini sabırsızlıkla bekliyorum...