29.09.2007

Zeytinyağlı Biber Dolması


Yarın gelecek olan misafirlerim için bu akşamdan zeytinyağlı biber dolmalarımı hazırladım. Buzdolabında birgün bekleyince lezzetleri daha bir oturuyor, daha güzel oluyor. Biberler buzdolabına girmek için beklerken ben de tarifini yazayım hemen...

Malzemeler:
1 kg dolmalık biber
3 adet büyük kuru soğan
2 diş sarımsak
2 su bardağı pirinç
1,5 kahve fincanı zeytinyağ
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
1 yemek kaşığı kuş üzümü
1-2 tatlı kaşığı karabiber
2-3 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı tarçın
2 tatlı kaşığı toz şeker
Yarım limon suyu
1,5 su bardağı kaynamış su
Yarım demet maydanoz
Yarım demet nane (taze naneniz yoksa 4 tatlı kaşığı kuru nane)
Yarım demet dereotu
2-3 adet domates (kapak için)

Yapılışı:
Bir tencerede yağı kızdırın, içine dolmalık fıstıkları ekleyin, biraz kavurun, ince ince kıyılmış soğanlarınızı ekleyin, rengi değişene kadar kavurmaya devam edin. Soğanlar yumuşayınca yıkanmış pirincinizi ekleyin. Şeffaf renk olana kadar karıştırarak kavurun. Pirinçler de olunca kuş üzümü, karabiber, tuz, tarçın ve toz şekeri ekleyin. Üzerine limon suyunu ve kaynamış suyu da ekleyin, çok kısık ateşte suyu çekene kadar pişirin. Dikkat edin altı çok çabuk tutuyor. Ben arada karıştırıyorum böylece altının tutmasını önlemiş oluyorum. Pirinciniz 10-15 dk. da hazır oluyor. Bu arada dolma içi pişerken siz biberlerizin içini çıkarın, yıkayın. Pirinciniz soğuduktan sonra biberlerinizi doldurun. Ben biberleri alt tarafından çatalla deliyorum böylece daha çabuk pişiyor. Biberlerinizi doldurduktan sonra kapak olarak hazırlamış olduğunuz domates dilimlerini koyun. Orta ateşte biberler yumuşayana kadar pişirin. Soğuk servis yapın.

Afiyet olsun!

Hiç yorum yok: